Porsche Parking Only

Aerokit és Lightweight pack a 992 Turbo-hoz

2020. március 29. - The Porsche man

Bevett szokás, hogy a Porsche különféle "exkluzív" kiegészítőket kínál gyakorlatilag minden típusához. A Sport Design csomag és az Aerokit egyaránt tartalmazni szokott izgalmas karosszériamódosításokat, kiegészítő légterelő elemeket, melyek olykor határozottan átrajzolják egy-egy modell megszokott stílusát, máskor pedig apró módosításokkal tökéletesítik a jól ismert dizájnt. A Sport Design pakk általában visszafogottabb, míg a drágább Aerokit átalakításai látványosabbak - jó példa erre az aktuális 992 Carrera, aminél az előbbi csomag új első és hátsó lökhárítót foglal magában, míg az utóbbi mindezt megfejeli egy méretes spoilerrel is. Érdekességképp megjegyzem, hogy a 986-os és 987-es Boxsterekhez is elérhetőek voltak már hasonló opciók.

turbo3.jpg

Bár a nagy hírverés elmaradt (igaz, napjainkban nem meglepő, akadnak ennél fontosabb dolgok is jelenleg, mint a pandémia és a vele párhuzamosan kibontakozó gazdasági válság), a Porsche elkészítette a 992 Turbo-hoz is az Aerokit csomagot, mely bár még nem elérhető a konfigurátorban, több gyári fotón is szerepel, így nincs kétség afelől, hogy előbb-utóbb beárazzák és opcionálissá teszik. 

Míg a piros kupé egy széria 992 Turbo-t takar, addig a narancs kabrión Aerokit is található (bár egyes források Sport pack néven hivatkoznak rá). A különbség elöl a lökhárítón látható, itt a beömlők alatt lévő fényezett rész oldalra kinyúló légterelőben végződik. A hátsó spoiler sem maradt érintetlen, a pengére emlékeztető elem helyére egy szélesebb légterelő került (szintén aktív felső résszel), amely felhajtott széleivel a a léghűtéses Turbo-k "Whale tail" spoilereire emlékeztet. A kupék mindemellett karbon tetőt is kapnak majd. 

turbo6.jpg

Egyébként a csomag szinte teljes mértékben megegyezik a 991 Turbo-hoz készített Aerokit tartalmával, már ami a látványt illeti. Ugyanazokkal a dizájnelemekkel élt a Porsche, mint egy generációval korábban - ez talán nem meglepő, bár szinte minden tekintetben különbözik az új modell az elődtől, stílusában közel maradt hozzá. Engedjétek meg, hogy ezt saját képekkel  illusztráljam, a többi kép hivatalos gyári fotó (többnyire a Netcarshow oldalról letöltve):

Elérhető lesz a Lightweight pack is az új modellhez, úgyhogy akinek a 650 lóerő és a 2.7 másodperces 0-100 kevés lenne, az 30 kilóval csökkentheti álmai autójának súlyát a még jobb menettulajdonságok elérése érdekében. A csomag vékonyabb és kevésbé hangszigetelt üvegeket tartalmaz, hátsó üléseket pedig kár lenne keresni az így konfigurált Turbo-ban, ugyanis azt is kidobja (azaz inkább kihagyja) a gyártó a fogyókúra jegyében. Ezek mellé jár a PASM sportfutómű és a sportkipufogó is (utóbbi szinte kötelező opció, eddig ilyen nem volt elérhető a Turbo modellekhez, amik nem épp libabőröztető hangjukról voltak híresek). 

turbo7.jpg

Mindehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy várjuk szeretettel az új 911-esek elterjedését és a különleges konfigurációk megjelenését, remélem, még az idén sikerül majd összefutni a jelenlegi paletta csúcsával. Ha megvolt a találkozó, ígérem, kaptok majd képes tudósítást róla. 

A bejegyzés trackback címe:

https://porscheonly.blog.hu/api/trackback/id/tr5515567838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása