A Porschénál nem vártak túl sokat, épp hogy felocsúdtunk a szilveszteri mámorból, január elsején bedurrantották az "afterparty-t" a 992-es széria legelső limitált kiadásával. Ezzel egy időben Jacky Ickx valószínűleg a világ legboldogabb nyugdíjas autóversenyzőjévé avanzsált, ugyanis az újdonság az ő munkássága előtt tiszteleg. Erről már a név is erősen árulkodik: Belgian Legend Edition.
2020 első napján töltötte be 75. életévét a legenda, aki karrierje során bőven rászolgált a jelzőre: többek között versenyzett a Forma 1-ben a Ferrari, a McLaren és a Lotus színeiben is, továbbá 3x rajtolt Porschéval a Dakar Rally-n ('86-ban előkelő 2. helyezést ért el). Az igazi világhírnevet ugyanakkor a Le Mans hozta el neki, amit 6 alkalommal nyert meg csapattársaival. Az 1976-1985 közötti 24 órás futamokon a Porsche pilótája volt, ez alatt az idő alatt pedig 4 esetben végzett a dobogó legfelső fokán. A munkássága előtt tisztelgő 992-es különkiadás mindez alapján cseppet sem túlzó gesztus.
A 911 Belgian Legend Edition egy visszafogott, ám különleges és elegáns konfigurációt takar. Az autó egyedi, "X blue"-ra keresztelt fényezést kap, a szín pedig az elöl 20", hátul 21"-os Carrera Classic felniken is visszaköszön. Az oldalablakok króm keretben díszelegnek, emellett elöl Sport Design lökhárítóval szerelik a 992-es első limitált kiadását. A felsoroltakon felül a B-oszlopon lévő, belga zászlós plakettek jelzik még Jacky Ickx aláírásával, hogy nem egy mezei Carrera 4S-sel van dolgunk.
Belül a szintén egyedi küszöbvédők és plakettek mellett a szürke, keresztöltéses (X alakot formáló) varrás és a könyöklőbe dombornyomott autogram jelent eltérést a szériaváltozatokhoz képest, továbbá a fejtámlákon olvasható 911 felirat is, ez opcióként sem érhető el egy átlagos 4S összeállítása esetén. Az alapfelszereltség részét képezi még a multifunkcionális GT sportkormány és a 18 irányban állítható Adaptive Sport Plus üléspár is.
A lemezek alatt a technika érintetlen maradt, így a Belgian Legend esetében is az S modellekre jellemző, 3 literes, duplaturbós 6-hengeres boxer dolgozik a 911 farában, mely 450 lóerő teljesítménnyel bír. Alapáron jár az autóhoz a 8 fokozatú PDK váltó (mint általában), arról viszont egyelőre nincs hír, hogy a nemrég bejelentett manuális kérhető lesz-e hozzá.
Mindössze 75 darabot fognak gyártani a legelső limitált 992-es szériából, ráadásul kizárólag Belgiumban lesz elérhető a modell. Az ár hűen tükrözi az alacsony darabszámból (is) adódó exkluzivitást, ettől függetlenül egy kissé borsos: bruttó 199.911 euró. A motorsport rajongók és gyűjtők minden bizonnyal így is hamar elkapkodják majd. Minden tiszteletem és rajongásom a Belgian Legend Edition-é, de azt hiszem, én az összeg 2/3-áért inkább vennék egy alig használt, 50. évfordulós 991-est, a megmaradó pénzből pedig beruháznék egy Boxsterre a páromnak (véletlenül sem azért, mert női autó, hanem mert az a kedvence!).
Egyébként is izgalmas idők járnak most Stuttgartban, ne feledjük, a 991-es épp csak kifutott, hisz december végén jelentették be, hogy legördült az utolsó Speedster a gyártósorról. Ez azonban egy dolgot jelent: van kapacitás az újabbnál újabb 992-es változatok legyártására. Úgy érzem, 2020-ban a belga különkiadás egy ígéretes kezdés, remélem az év hasonlóan intenzíven és izgalmasan folytatódik. Elvégre a Targa és Turbo változatoknak igen csak ideje lenne már megszületniük!
Fotók: Porsche