Porsche Parking Only

Élhető és elérhető: Porsche 911 Carrera Tiptronic (996) - Galéria

2019. november 25. - The Porsche man

Ha ősz, akkor Porsche - ez már nem az első alkalom, mikor sikerül kihasználni, hogy a legszínesebb évszak festi meg a környezetet, még izgalmasabb hátteret szolgáltatva ezzel a kiválasztott autónak. Az őszi vászon előtt most egy 996-os pózolt, a lámpák és a lökhárítók szerint Mk2-es, bár igazából az idomok alatt egy modellfrissítés előtti példány lapul. Tulajdonosával már régóta ismerjük egymást autófotós körökből, Porsche rajongó, mint én, ráadásul a műfajt is hozzám hasonlóan kezdte (avagy én másolom őt).10 éve egy 924-essel indított első saját autóként, majd az eladást követő pár év kihagyás után újabb álmot váltott valóra, szert tett egy hőn áhított 911-esre. 

blog10.jpg

Az autó viszonylag korai, 1998 4. havi darab, ennek megfelelően 3.4 literes, 300 lóerős motor lüktet a farában - az tehát ne tévesszen meg senkit, hogy nem alul szétfolyt tükörtojások világítanak elöl, hanem a valamivel formásabb, facelift fényszórók, amik először a 996 Turbo-n bukkantak fel. Az átalakítás teljes, így hátul is az Mk2-es széria ismertetőjegyei köszönnek vissza. 

Mind tudjuk, a 996 nem gyűjtők kedvence - bizonyos ritka  változatoktól eltekintve -, de úgy érzem, lassan beérik ez a forma is, ahogy "klasszikként" gondolunk rá. Mindenesetre becsülendő, hogy bevállalósak voltak a Porschénál, és 34 évnyi kereklámpa után mertek változtatni. A merész húzás nem aratott osztatlan sikert, de csak elment belőle 175 ezer darab 1997 és 2005 között, ami azt hiszem, nem elhanyagolható tény. Leginkább kasszasikernek nevezhető.

blog12.jpg

Egy közös kép erejéig összeeresztettük a két számkivetett típust. Kevés "lenézettebb", vagy inkább mondjuk úgy, hogy vitatottabb modell volt a 924-esnél meg a 996-osnál, és akkor nézzenek oda, milyen vagányan és büszkén feszítenek egymás mellett! Ha egy gyártónál ilyen autók képviselik (vagy már csak képviselték) a kevésbé népszerű szintet, akkor azt hiszem, nagyon nincs miért aggódni. Persze, hibák, konstrukciós problémák lehetnek, de azt hiszem, tökéletes old és youngtimer csak elméleti, illetve érzelmi síkon létezik. 

blog8.jpg

Laci egy emlékezetes, kulturáltan gyors körre is elvitt a Hungaroring környékén a Carrera-val, ami nem mellesleg 5 fokozatú Tiptronic váltós. Ez egy újabb kényes pont, talán még nagyobb tömegeket taszít, mint a tojáslámpa. Nem vezettem, így nem is ítélkeznék felette, és annak is igaza van, aki szerint lassú, buta és elvesz az élményből. Ezzel a tulajdonosa is tisztában van, ám mint lenyugodott, érett családapa, a döntése abszolút védhető. Ha nincs szükséged a folyamatos veretésre, ne adj isten még nagyvárosban is laksz, az idő többségében valószínűleg áldani fogod, mikor az autó megkímél a folyamatos kuplungolástól. Nincs is rosszabb, mint egy csúcsidős dugó a Rákóczi úton, sokszor azonban elkerülhetetlen, ha Budapesten, vagy a környéken laksz. Nem mellesleg így még barátibb áron beszerezhető, mint manuállal.

blog3.jpg

Emellett tanulékony is az automata, így valamennyire alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz. Ha pedig végképp nem adja ki, ott a kézi üzemmód és a továbbra is lassú váltás, de azt sosem szabad elfelejteni: a 6 hengeres boxer a váltótól függetlenül lelkesen várja, hogy lenyomd a gázpedált és tiltásig forgasd. Úgyhogy bármikor visszadobhatod egy izgalmas visszafordító előtt kettesbe, hogy aztán legalább 6800-ig taposd neki, amikor semmihez sem hasonlítható hanghatások közepette leadja mind a 300 lóerejét a 3.4-es szívómotor. A jobb egyből szemlélve ebben a konfigurációban az élmény egy fokkal kevésbé intenzív, mint mondjuk az utolsó léghűtéses szériánál, de így is felejthetetlen. Cserébe a 996 modernebb, fiatalabb és nem utolsó sorban fele, vagy harmadannyiba kerül. 

Zárásként beszéljen valaki olyan is az autóról, aki nálam jóval tapasztaltabb a témában, hiszen együtt él a képeken szereplő gyönyörű, kék 911-essel.

Q & A 

Miért pont 996?

L: Az sosem volt kérdés, hogy az életben lesz 911-esem. :) Gyerekként kint voltak a 964, 993, és egyéb Porsche-poszterek a falon, és az élet úgy hozta, hogy a 996-osok az elérhető kategóriába kerültek és az álom valóra vált. 10 éve, mikor 924-esem volt, a 964-esekkel szemeztem, amik pont abban az ársávban mozogtak, mint mostanában a 996-osok. Aztán nézzétek meg, mi lett velük! Ez a darab impulzusvásárlás eredménye: mikor a tulaj kihozta a kapun, rögtön tudtam, hogy kell, bármi gondja-baja is legyen. A Porsche-vásárlás sosem lesz racionális döntés: nincsen szükséged rá, de egyszerűen kell.

Mit szeretsz benne a legjobban?

L: A kiegyensúlyozottságát és precizitását. Ahogy a tesztek is említik, simán el lehet krúzolgatni vele 1500-as fordulaton a városban, munkába-boltba járni hétközben; kipörgetve vadászni a kanyarokat bármelyik szerpentinen hétvégén; vagy éppen 260-al suhanni az Autobahnon --- mindenre alkalmas. Egy élhető, mindennapi sportkocsi. És persze amikor 7000-es fordulaton üvölt a hathengeres boxer, az semmihez nem hasonlítható, lúdbőrös élmény.

Mit szeretsz benne a legkevésbé?

L: A műszerfal-dizájnt és a fenntartási költségeit. Előbbi ízlés kérdése, de szerintem már bemutatásakor sem volt szép és friss. Az utód 997 ebben jelentős előrelépés. Utóbbi pedig nyilván nem újdonság: a majom és banán esete, ahogy a Népítéletben is megírtam. Ha ebben tönkremegy valami, vagy az ember csak időszakos szervízre viszi, vagy csak proaktívan alkatrészeket cseréltet, számítani kell erre. Egy ilyen régi sportautót nem megvenni nehéz, hanem normális  állapotban megtartani. A 996-nál pluszban még sokan félnek a különböző elhíresült motorproblémáktól, nem alaptalanul. De egyrészt egyik 911-generáció sem makulátlan, ráadásul egy 20 év körüli autónál bármikor bármi előjöhet. Viszont egyszer élünk, úgyhogy ezt az élményt kár lenne kihagyni!

Mi a kedvenc élményed vele?

L: Bármikor beleülök, az ünnep. A kétéves kisfiam is imádja, a „Porse” volt az első autómárka, amit megtanult, kívülről fújja, mikor látunk egyet az utcán. Kedvenc élményem a havon csúszkálás, az minden télen jó móka. Aszfalton nem szívesen égetném a gumit... Illetve szeretek elmenni a Dunakanyarba vagy a Balaton környékére autózgatni kicsit. Az is tök jó élmény volt, hogy Zo-val el tudtunk menni közösen fotózni a Hungaroring környékére: végre készültek szép, őszi, profi képek az autómról. :)

Kinek és miért ajánlanád?

L: Aki szeretné megvalósítani az álmait, és hajlandó félretenni a racionalitását pár évre, annak mindenképpen. Amint a „rút kiskacsa” gázpedáljára lépsz, és beviszed az első kanyarba táncolni, minden új értelmet nyer, és elfelejted az előítéleteidet ;)

blog4.jpg
___________________________________________________________________________________________

Nagyon köszönöm az élményt, az eladáshoz pedig sok sikert kívánok - ugyanitt nem tökéletes, de remek állapotú, rendszeresen és igényesen karbantartott 996 eladó! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://porscheonly.blog.hu/api/trackback/id/tr3215322984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása