Porsche Parking Only

Kuriózumok gyűjtőhelyei - Porsche szalonok a múzeum vonzáskörzetében

2020. május 05. - The Porsche man

Számos múzeum biztosítja az online bejárás lehetőségét, ami elsőre sovány vigasz a kimozdulni vágyók számára, ám mégis egy kedves gesztus, egyben pedig remek lehetőség, hogy szórakoztassuk magunkat a bezártság alatt. Nos, a saját technikai lehetőségeim kevésbé fejlettek, ám egy kis kóstolóval így is tudok szolgálni két izgalmas németországi Porsche szalon kínálatából. 

11.jpg

Még 2018-ban elutaztunk Stuttgartba, hogy megnézzük a Porsche Múzeum évfordulós kiállítását, amit a márka 70. születésnapja alkalmából hoztak össze. Ha pedig már ott voltunk, kicsit körbeszaglásztunk a környéken - feldolgozatlan téma maradt még bőven az utazásról. Az egyik ilyen a böblingeni és stuttgarti Porsche szalon. Következzen néhány, a nyugalom megzavarására alkalmas gép, emellett pedig pár sor mindegyik autóhoz, hogy a típusokat kevésbé ismerők is jobban átérezzék a szóban forgó modellek különlegességét.

Böblingen

Ajánlom mindenkinek a Stuttgarttól nem messze fekvő várost, ahol az első számú autós látványosság, a Motorworld mellett más izgalmas autós látnivalókat is találunk. Az egyik ilyen a helyi Porsche Zentrum, ami megdöbbenésünkre egészen káprázatos kínálattal bírt. Biztos vagyok benne, hogy mindig van valami rendhagyó, hisz semmi sem utalt az épp aktuális évfordulóra - tehát nem valami ideiglenes szülinapi berendezésbe csöppentünk bele. Mintha csak a Szerémi úton lévő magyar kereskedésbe sétálnánk be, pont úgy festett minden, mint egy szokásos szalonban, szinte otthonos légkör fogadott minket. Csak épp a kínálat volt kissé extra, pedig a nemrég bővített magyar Centrum is szokott izgalmas példányokat tartogatni az érdeklődők számára. Itt mégis egészen más dimenzióba kerültünk, ahogy átléptük a küszöböt:

Azt hiszem, ehhez a 911 Carrera RS - Carrera GT pároshoz nem is kell hosszú kommentet fűznöm. A 964 gyűjtők egyik kedvenc példánya az RS, mely több mint 100 kilóval könnyebb egy szokásos Carrera 2-höz képest, emellett 260 lóereje pont 10-zel több, mint egy mezei példányé. 2282 darab készült belőle. A Carrera GT-ből még  kevesebbet, összesen 1270 példányt gyártottak. És amellett a tény mellet se menjünk el, hogy a vezetőfülkéje mögött a legendás, 8000 fölé forgó, 612 lóerős 5.7 literes, V10-es motor lüktet.

A két sztár mellett parkolt nem sokkal az orrmotoros Porschék királya, egy 928-as, pontosan egy már ráncfelvarrott S4-es modell. Tetszik, hogy mindenre gondoltak és a legfontosabb időszakok / konstrukciók egyaránt megjelentek a kínálatban. 

A klasszikus átalakítások és versenyautók éppúgy a márka fontos részét képezik. Ezt az irányvonalat a 935 stílusú pályagép és a minden bizonnyal szintén veterán versenyeken használt 356-os képviselte.

Majdnem megfeledkeztem a léghűtéses 911-esek egyik legkedveltebb példányáról, a 993 Turbo-ról, azonban a turbós változatok sora itt még nem ért véget. Egy 911 Turbo S Exclusive Series is állt bent, mely a legkülönlegesebb 991 Turbo kiadást takarja. A 2017-ben piacra dobott limitált széria mindössze 500 darabos, a Power kit-tel (607 lóerő) és Aerokit-tel felszerelt példányok pedig számos különleges dologban térnek el a mezei Turbo-któl. Árulkodó jelek az arany belső varrások, a szintén aranyszínű feliratok, az egyedi felnik és a versenycsík is, továbbá a kerek kipufogóvégek. Visszafogott, mégis látványos kombináció, egy igazi Porsche rajongó biztosan ellágyul az autó láttán. Megtettük mi is.

7.jpg

Végül, de nem utolsó sorban egy 918 Spyder zárta a különlegességek sorát, hogy ne csak a 2000-es, de a 2010-es évek hiperautó vonala is képviselve legyen. Mindez egy szalonban, döbbenet! Ezek után pedig visszamentünk Stuttgartba.

Stuttgart

15.jpg

A Porsche Múzeummal szemben található Porsche Zentrum Stuttgart is izgalmas helyszín, a kínálatra itt sem lehet panasz. Sokkal több autó volt kiállítva, ezek egy része "unalmas", hétköznapi, jórészt fekete vagy fehér alapmodell. Azért a mennyiség itt sem megy a minőség rovására, ugyanis van egy-egy különleges darab is elszórva a Cayenne-k és Carrera-k soraiban. A legszembetűnőbb egy igazán rendhagyó összeállítás volt: a képen látható 991 Targa 4 GTS valóban rózsaszín, az igen ritka Rubystone Red színt kapta. Ez manapság PTS, azaz egyedi fényezésnek számít, nem pedig az alap paletta része, ám a '90-es években például extrém felár nélkül választható árnyalat volt a 964 RS-ekhez. 

17.jpg

A Targa emellett megkapta a teljes Aerokit-et is, mely az alig láthatóan felkunkorodó hátsó spoilerben teljesedik ki - a GTS modellek alapáron megkapják a Sport Design csomagot, ám az az említett légterelőt nem foglalja magában. 

A sárga 718 Boxster S mellett sem tudtunk szó nélkül elmenni, mely szintén Sport Design csomaggal volt felszerelve. 

16.jpg

Az igazi nehéz fiúk az emeleten vártak ránk, ahol egy Cayman GT4 Clubsport és egy 991 GT3 RS MkI társaságában parkolt egy Carrera GT - 918 Spyder duó. Hihetetlen, itt minden szalonra jut egy ilyen páros?!

14_1.jpg

A 918 igen komoly trónkövetelőként lépett a piacra 2013-ban. Összesen 918 darab készült belőle, így még ritkább, mint híres elődje. Nem volt könnyű felülmúlni a Carrera GT-t, amit véleményem szerint eszmei szempontból nem is sikerült, hisz a dizájn, a kivehető targatető mind az "ősre" hajaz, emellett pedig aligha tud bármilyen szupermodern hajtáslánc olyan mennyiségű libabőrt okozni, mint a kihegyezett V10-es a Carrera GT-ben. Ettől függetlenül a Spydernek sincs oka szégyenkezni, a 4,6 literes (szintén szívó) V8-hoz elektromotorokat párosítottak, ezáltal a rendszerteljesítmény eléri a 887 lóerőt. Így mint első hybrid sportautó, kiemelkedően fontos mérföldkő a Porsche történelmében a 918-as. 

Németország nem hazudtolta meg önmagát, de ezen nem lepődtünk meg, különösképp a gyár és a múzeum vonzáskörzetében. Nem tudom garantálni, hogy az említett autók bármelyike  látható legyen, de abban biztos vagyok, hogy folyamatosan pörög a választék és bármikor izgalmas fogásokkal gyarapíthatjuk memóriakártyánkat a közelben lévő szalonok bármelyikében - szóval érdemes benézni, ha hébe-hóba a környéken jár az ember. 

A bejegyzés trackback címe:

https://porscheonly.blog.hu/api/trackback/id/tr5815660548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ember100 2020.05.06. 23:34:34

Helló !

Ha már Németország , szép autó akkor ne hagyjátok
https://remise.de/duesseldorf!
Száznál több autó , motorok régiek , újak és szinte mind eladó.
Sokat alkudtam egy Bentley-re de alig akartak engedni az 1.350.000 ejrós árból.
Ja és ingyenes .

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.07. 00:06:15

Ezt a témát még lehetne folytatni nyugodtan :)
Wolfsburgi Porsche pavilonban ajánlották a lipcsei Porsche központot (nekik saját tesztpályájuk is van), ha netán jártatok ott nyugodtan lehetne írni arról is :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.07. 00:15:11

A salzburgi Porsche Fahrtraumban jártatok már? (egzostive.com/porsche-fahrtraum-2017/) Zseniális hely, az egyik leggyerekbarátabb múzeum, kicsit arrébb a várostól, és ott a Hangar 7, mint érdekesség Salzburg szélén a Red Bull tulaj Mateschitz privát büszkeségeivel.

The Porsche man · www.porscheonly.blog.hu 2020.05.24. 22:59:19

@ember100: Ejj, remélem azért összejött valami jó biznisz a Bentley-vel kapcsolatban. :-) Mi is megpróbáltuk a lehetetlent, de mikor kiderült, hogy nem 300.000 euró, hanem forint a tét, valamiért elhajtottak minket... Köszönöm a tippet, hallottam már a helyről, egyszer meg kell nézni!

The Porsche man · www.porscheonly.blog.hu 2020.05.24. 23:01:02

@Ződ2000: köszönöm mindkét javaslatot, egyik helyen sem jártunk még, de ha egyszer azon a környéken leszünk, mindenképp beiktatjuk majd őket a programba! És elnézést a kései válaszért, olvastam már korábban a hozzászólásokat, de csak most jutottam el idáig...
süti beállítások módosítása