Porsche Parking Only

Porschék a 2020-as Brüsszeli Autószalonon

2020. március 20. - The Porsche man

p13.jpgNem gondoltam volna, hogy ez a csöppet elcsúszott bejegyzés valaha még aktuális lehet. Sajnálatos módon, a járványnak köszönhetően azonban gyakorlatilag ez volt átmenetileg az utolsó nemzetközi autókiállítás, amit megtartottak a szervezők. Január 10-19. között rendezték meg a 98. Brussels Motor Show-t, mi pedig véletlenül pont ebben az időszakban repültünk ki egy egynapos autómúzeum túrára, így útba ejtettük a kiállítást is.

Bár a Porsche részéről nem volt világrengető újdonság (mondjuk a Taycan még elég friss portéka volt két hónappal ezelőtt), hoztam nektek néhány képet a standról, hisz mi mást lehet a nagy otthonmaradás közepette tenni, mint autós fotókba és videókba burkolózva várni, míg elmúlik a veszély?

A Porsche exkluzív standdal készült, bár lehet a kerítéses körítés inkább csak a megelőzést szolgálta, hogy ne legyen túl nagy a tömeg az autók körül, hisz különben hogy tudnának bemutatni bármit is a leendő ügyfeleknek? Remélem, a potenciális vevők jól megnézték közvetlenül a bejárat előtt a kihelyezett fényezésmintákat, melyek gyönyörű színekkel kápráztattak el minket. Az eladott új autók többsége sajnos fehér vagy fekete, ami persze tökéletesen áll bármely Porschén, de érdemes kicsit továbbgondolni, annyi fantasztikus árnyalat van még...

p1.jpg

Egy kis érdekesség: tudtátok, hogy a Panamera Sport Turismo visszafogott, kombikra jellemző hátsó spoilere egy extra, nyitható légterelőt foglal magában?

p2_1.jpg

Természetesen ott voltak a legújabb 911-esek is Brüsszelben. A 992-es széria élőben is lenyűgöző, hátulról szupermodern, mégis talán ez a legretróbb formaterv a vízhűtéses korszak kezdete óta. Remekül sikerült ötvözni a klasszikus és új formai elemeket, a '60-as évek végét, illetve még inkább a '70-'80-as évek stílusát idéző 911 felirat is helytáll a dizájnban. 

A kabrió egy alap Carrera 4 modell, ez jól látszik a szögletes kipufogóból. A kupé típusa kívülről beazonosíthatatlan, hisz felirat híján csak a kipufogóra hagyatkozhatnánk, azonban a piros autó sportkipufogó rendszert kapott - ez az ovális végekről ismerhető fel. Mondjuk azt sosem értettem, miért nem lehet egy sportautót eleve "sport"rendszerrel gyártani. A hangélmény ugyanúgy a show része, mint az eszeveszett gyorsulás vagy a formás karosszéria.

Elölről talán kevésbé izgalmas, mondhatni jól megszokott a látvány. A piros 911-est Sport Design lökhárítóval szerelték, ez egy kicsit agresszívabb ábrázatot ad az alapból visszafogottan elegáns 992-esnek. 

p5_1.jpg

6 henger, szívó boxer, 4 liter, 420 lóerő és 420 newtonméter nyomaték - óriási köszönettel tartozunk a Porschénak, hogy 2020-ban még ilyen klasszikus felállású modellt is kínál a Cayman GT4 képében. A középmotoros kupé testvére, a 718 Boxster Spyder egy másik csarnokban, a Dream Cars részlegen bújt meg, természetesen őt is levadásztuk. Mindkét típus egyelőre csak kézi váltóval kapható (egy ilyennel életem végéig boldogan ellennék), ám év vége fele ha minden igaz, érkezik a PDK is hozzájuk. A Cayman így különösen könyörtelen pályagép lesz majd... 

Soul, Electrified - természetesen a Taycan sem maradhatott ki a brüsszeli palettából. Biztos vagyok benne, hogy Nyugat-Európában hamar nagy népszerűségre tesz majd szert az új modell, már csak azért is, mert valljuk be, elég fancy, ráadásul Porschéhoz méltóan jó vezetni, ahogy azt páran már megírták / megszónokolták.

Élőben is nagyon csinos, különösen az orra. Sajnos kulturált öltözékünk és lelkes ábrázatunk arra nem volt elég, hogy a többi autóba beülhessünk, de elcsíptem egy Taycan Turbo hátsó ülését, miközben valószínűleg egy nálam jóval tehetősebb, valódi vevőjelöltnek mutatták be az autót az első sorban. Sportosan passzentos volt odabent az élmény. Ha minden igaz, az új elektromos típushoz egyébként már csak műbőrt használ a gyártó. Az illatokra-szagokra már nem emlékszem, de nagyon minőségi környezetbe sikerült behuppannom, szóval ez első blikkre nem csak szép dolog, de nem megy az exkluzivitás kárára sem. 

Egy Belgian Legend Edition 911-es még elfért volna, de ne legyünk telhetetlenek. Nagyon élveztük, de hát tudjuk: mindenhol jó, de a legjobb a Porschék között! 

Mindenkinek kitartást a következő időszakra, kövessétek továbbra is az oldalt és a legfontosabb:
maradjatok otthon!

A bejegyzés trackback címe:

https://porscheonly.blog.hu/api/trackback/id/tr9915536966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.06. 23:59:43

Nagyon jó beszámoló volt, köszi. Szerintem nagyon tartalmas standot állítottak kb fele akkora területen, mint Frankfurtban. Sajnos reális esélye van annak, hogy ez volt az év első és utolsó nagy nemzetközi autószalonja.

Apró adalék, a Porsche további modellt kiállított az Álomautó csarnokában is (egzostive.com/dreamcars-2020-brussels/), mintha valamelyik évben be is költöztek volna oda...

The Porsche man · www.porscheonly.blog.hu 2020.05.24. 23:10:54

@Ződ2000: Örülök, hogy tetszett, köszönöm! Kompakt, de komplex stand volt, mindent kiállítottak, ami manapság izgalmas lehet a márka háza táján. Sanszos, hogy ez volt idén az első és utolsó nagyobb megmozdulás a témában, nagyon szerencsések vagyunk, hogy láthattuk. Ráadásul "véletlenül", hisz eredetileg csak az AutoWorld miatt utaztunk ki. A csinos kis fehér Spydert mi is láttuk, a Tesztelők.hu-ra írtam egy képes beszámolót az álomautók csarnokról. Volt pár igen komoly gép ott is, de ezt neked nem kell ecsetelnem. :-) tesztelok.hu/a-brusszeli-autoszalon-kremje-ujdonsagok-es-kulonlegessegek-melyekrol-legtobben-csak-almodunk/

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.05.25. 19:53:01

@The Porsche man: Bizony, sok érdekesség volt ami aztán visszaköszönt az évben, a Bohmans stand Bugattija a Rétromobile mellett rendezett belvárosi Bonhams aukción kelt el elég jó összegért. A Sciadipersia pedig a Touring Leggera saját standján parkolt.

Amúgy csak halkan jegyzem meg, a dreamcars csarnokban egy-két autóba sikerült is beülni, ebből a szempontból is kedvencem Brüsszel (pl 2018-ban Chironban és a teljes Ferrari palettában, tavaly meg az Astonba sikerült bekéreckedni). Amúgy a Polestar 1 szabad préda volt de nem itt hanem a másik csarnokban...
süti beállítások módosítása